KUNDINLOGGNING

Vad tycker Digital Fox kunder?

Vi genomför årligen en kundenkät för att ta reda på vad våra kunder tycker om systemet DF RESPONS, och hur de upplever företagets service och kvalitet. Undersökningen har genomförts årligen sedan 2009. Enkäten består av ett antal påståenden som kunden bedömer utifrån en 5-gradig skala, från ”1 – stämmer inte alls” till ”5 – stämmer helt”.

Mycket nöjda!
Resultatet av enkäten visar att våra kunder är mycket nöjda med både DF RESPONS och med företagets service varje år. Betygen ligger på en jämn nivå, mellan 3,8 som lägsta betyg och 5,0 som högsta. Diagrammet nedan visar snittbetyget av inkomna enkätsvar. Klicka på diagrammet för att se en större version.

Enkäten innehåller också öppna frågor med möjlighet till längre svar och kommentarer. Några exempel på kommentarer från våra kunder ser ni här:

  

Bräcke Diakoni

Vi är jättenöjda! Digital Fox systemlösning är mycket flexibel och medarbetarna är mycket lyhörda för önskemål! Det gör att det finns oanade möjligheter för utveckling.


Theresia Lidén
Theresia arbetar som kvalitetsutvecklare på kvalitetsavdelningen.

Falköpings kommun

Digital Fox är en bra och schysst samarbetspartner som är trevliga att ha att göra med. Ni är ett gäng eldsjälar med stort engagemang för både små och stora frågor! Det märks att ni har en vilja och nyfikenhet att utveckla och förbättra rutiner av allehanda slag i kommunerna. Användarträffarna är bra upplagda och ger förutsättningar för samverkan också mellan kommunerna som använder era system.

Tack!


Mona Lindén
Mona är chef på Medborgarkontoret i Falköpings kommun.

Landskrona kommun

Måste säga att ni är den bästa leverantör jag har arbetat med. Oerhört hjälpsamma, professionella och lätta att samarbeta med.


Therese Månsson
Therese arbetar som kommunikatör på kommunikationsenheten i Landskrona kommun.

Tjörns kommun

Tjörns kommun köpte från början in systemet DF Respons för att hantera kommunens synpunkter och klagomål. Efter att vi börjat arbeta i systemet insåg vi potentialen att kunna bygga ytterligare modeller för andra tillämpningar. DF Respons visade sig vara ett mycket kraftfullt verktyg för detta ändamål. Vi har idag utvecklat en väl fungerande ärendehantering för: avvikande händelser, barnolyckfall och VA-info. Vid skrivandets stund arbetar vi med att utveckla ytterligare modeller.

En viktig förutsättning för att lyckas utveckla nya modeller är god lyhördhet från leverantören. Denna finns verkligen! Tack vare Digital Fox flexibilitet har vi fått våra krav väl uppfyllda och där med lyckats komma vidare i vårt utvecklingsarbete.


Göran Pettersson
Göran arbetar som IT-utvecklare i Tjörns kommun.

Markaryds kommun

Vi är mycket nöjda med samarbetet vi haft med Digital Fox. Programmet fungerar över förväntan och det har hela tiden blivit bättre och bättre. Bemötandet och servicen som vi fått från Digital Fox har också vida överträffat våra förväntningar.


Ola Eknor
Ola arbetar som utvecklingsledare i Markaryds kommun.

Kävlinge kommun

 

Digital Fox har ett professionellt bemötande där de tar sig tid till att lyssna av och komma med synpunkter/förslag. Återkopplingen mellan fråga till svar har hela tiden varit mycket snabb vilket vi har uppskattat.

De två främsta faktorerna till att vi valde just DF Respons var främst att systemet var användarvänligt samt att priset var bra.


Marie Göransson
Marie arbetar på kommunkansliet i Kävlinge kommun.

Karlskoga kommun

Anledningen till att vi valde DF Respons var användarvänligheten för sällananvändarna. Att det håller ser vi nu i efterhand. Långt ifrån alla användare har gått utbildningen, men de klarar av att svara på synpunkter i systemet ändå.


Brittmarie Ahlm
Brittmarie Ahlm arbetar som verksamhetscontroller i Karlskoga kommun.

Hjo kommun

 

Det bästa med Digital Fox är att de är anspråkslösa. Det gör det tillåtet att vara som man är i kontakten med dem. Det är skönt att ha kontakt med folk som inte utgör sig för att sitta inne med alla svaren men som ändå kan hjälpa en att hitta svaren på alla ens frågor!

När vi valde system var våra alternativ att antingen använda vårt diarium eller att köpa in ett system som var specifikt anpassat för synpunktshantering. Diariet gick inte att använda på ett funktionellt sätt för detta ändamål så det alternativet uteslöts. Vid en jämförelse med övriga leverantörer visade sig DF vara både billigast och mest lämpat för våra behov.


Annica Carter
Annica arbetar som utredningssekreterare i Hjo kommun.