Medborgardialog
Vad tycker medborgarna om er verksamhet och service? Hur vill medborgarna att er verksamhet ska utvecklas och förbättras? Ett digitalt system för synpunktshantering och e-förslag kan ge er svar på de frågorna.
Vård, omsorg, socialtjänst
För att kunna uppfylla de krav som finns i Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd, SOSFS 2011:9, är det nödvändigt att ha effektiva och användarvänliga system som stöd för verksamheterna. I DF RESPONS har vi moduler för hantering av exempelvis avvikelser och klagomål.
Skola & förskola
Krav på utredning och dokumentation inom skola, förskola och elevhälsa har ökat mycket de senaste åren. Det handlar t ex om skollagens krav på anmälan, utredning och åtgärder mot kränkande behandling. Digital systematiskt hantering av processer underlättar för alla parter.
HR & medarbetare
Vill ni få en samlad bild av de skador och tillbud som inträffar för att få bättre underlag för åtgärder och utvecklingsarbete? Har ni problem med otydliga processer kring när en medarbetare börjar och slutar? Då har vi bra lösningar till er i DF RESPONS.