Riskanalys en del av det systematiska kvalitetsarbetet

Följ gärna Digital Fox på sociala medier!

Riskanalys en del av det systematiska kvalitetsarbetet

Under hösten har vi utvecklat en ny modul i DF RESPONS som kan användas av er som arbetar med systematiskt kvalitetsarbete inom vård, omsorg och socialtjänst. Det är en modul för riskanalys som uppfyller de krav som ställs i SOSFS 2011:9. Den kompletterar de moduler som vi har för avvikelsehantering och synpunkter & klagomål.

Så här funkar det
I modulen Riskanalys kan chefer och personal registrera de risker som upptäcks i verksamheten. Varje risk kan kopplas till en av verksamhetens processer som blir valbara vid registrering. När ärendet registreras skapas ett ärende i DF RESPONS. I ärendet gör den person som har ansvaret för riskanalysen en uppskattning av sannolikheten för att händelsen inträffar, och bedömer vilka negativa konsekvenser som skulle kunna bli följden av händelsen. Åtgärder dokumenteras för att minska risken. Vid behov kan åtgärderna följas upp.

Här kan du läsa mer om den nya modulen.

Kontakta oss gärna om ni har frågor eller vill ha en visning av den nya modulen.

Följ gärna Digital Fox på sociala medier!

Boka demo

Fyll i formuläret nedan. Beskriv kortfattat era behov och önskemål kring demon så att vi kan förbereda den så bra som möjligt.

Skriv in det du vill söka på:

Statistik och rapporter

Med DF RESPONS har ni stora möjligheter att ta fram statistik utifrån den information som har samlats i systemets ärenden. Förutom de inbyggda de lite enklare standardrapporterna i systemet bygger vi även anpassade statistikmallar. Dessa mallar skapar enhetliga, tydliga statistikrapporter med kundens egen logotype. Med statistikmallen blir det enklare att ta fram en sammanställd rapport som innehåller flera olika tabeller och diagram. Statistik kan tas ut på olika nivåer i organisationsstrukturen t ex på övergripande nivå eller på avdelnings- eller enhetsnivå. Mallen anpassas efter kundens önskemål. Statistiken kan tas ut i ett flertal olika filformat exempelvis Excel, PDF och Word.

Power BI

Det är även möjligt att ta ut statistik via Power BI i DF RESPONS. Power BI är en plattform från Microsoft som kan användas för att modellera och visualisera information. Fördelen med Power BI-rapporter är framförallt att de är interaktiva, vilket innebär att användaren kan klicka på olika element för att filtrera och analysera statistiken. Rapporterna är integrerade i DF RESPONS och användaren behöver inte ha en egen Power BI-licens. Innehållet i Power BI-rapporter kan också anpassas efter önskemål.

Rapporttjänst

Systemet har en rapporttjänst där statistikrapporter skapas automatiskt, antingen som excel- eller pdf-filer. Statistikrapporten skickas till den inloggade användarens e-postadress.

Det går även att schemalägga utskick av statistikrapporter till valda mottagare vid förutbestämda tidpunkter. Detta kan användas för att på ett smidigt sätt få fram kvartals-, halvårs- eller årsvisa statistikrapporter.